Wiadomości branżowe

Pechowy Rajd Meksyku

Błędy popełnione przez kierowców obydwu Fordów Focusów WRC, wspieranego przez Castrol zespołu Ford, zaowocowały spadkiem na pozycję V-ce lidera w klasyfikacji kierowców i konstruktorów.
Błędy popełnione przez kierowców obydwu Fordów Focusów WRC, wspieranego przez Castrol zespołu Ford, zaowocowały spadkiem na pozycję V-ce lidera w klasyfikacji kierowców i konstruktorów.
 
Dwa małe błędy, podczas pierwszego szutrowego rajdu sezonu, ciężko doświadczyły zespół Ford Word Rally i jego kierowców. Obaj, zwycięzca Monte Carlo i Szwecji – Marcus Gronholm, jak i jego młodszy kolega z zespołu – Mikko Hirvonen, rozbili się na odcinkach Rajdu Meksyku, przerywając tym samym pasmo zwycięstw Forda w drodze do tytułu 2006. Pomimo tego, obaj ukończyli rajd zdobywając nawet punkty, co podtrzymało dobre nastroje i entuzjazm w całym zespole..
Marcus Gronholm na OS-ie Rajdu Meksyku
 
 
Marcus na ciężkich początkowych odcinkach rajdu dawał z siebie wszystko, jednak po otwierającej rajd, pierwszej pętli odcinków specjalnych dwukrotny mistrz świata znajdował się „dopiero” na trzeciej pozycji. Na popołudniowych odcinkach, wszystkie nadzieje Gronholma na poprawienie rezultatu umknęły razem z pechowym wypadkiem Fina.
Marcus Gronholm
Marcus Gronholm: „Byliśmy w stanie postawić samochód z powrotem na kołach, jednak uszkodzenia zawieszenia okazały się na tyle duże że nie było możliwości powrócić Focusem na trasę OS-u. Startowanie jako pierwsza załoga jest bardzo ciężką sytuacją z uwagi na niezliczone kamienie i gruby szuter który skutecznie zmniejsza przyczepność. Dodatkowo dochodzi temperatura która skutkuje zmniejszoną mocą silnika, oraz mniej skutecznym chłodzeniem tarcz hamulcowych. Wszystkie te warunki powodują że z kłopotliwej sytuacji nie jest tak łatwo wyjść jak „normalnie”.”
Mikko podczas "wodnej przeprawy" na OS-sie I etapu Rajdu Mexyku
 
 
Mikko Hirvonen na pierwszych 6-ciu OS-ach uzyskiwał drugie czasy i pod koniec pierwszego etapu rajdu miał jedynie 4,8 sekundy straty do literującego Petera Solberga, jednak decyzja o pogoni za Peterem okazała się tragiczna w skutkach. Hirvonen, na pierwszym odcinku drugiego etapu zaprzepaścił swoje szanse na potencjalne podium lub nawet pierwsze w karierze zwycięstwo w WRC.
Mikko Hirvonen
Mikko Hirvonen: „Wzięliśmy hopkę ze zbyt dużą szybkością i Focus wzniósł się w powietrze. Ten moment nie był opisany w notatkach jako „skok” i z tego powodu nie spodziewaliśmy się takiej reakcji samochodu. Podczas lądowania uderzyliśmy bokiem w skałę skutkiem czego dachowaliśmy na środku drogi.”

Obaj kierowcy dalej uczestniczyli w imprezie, walcząc i zdobywając punkty w klasyfikacji producentów podczas ostatnich trzech OS-ów finałowego dnia rajdu.
Malcolm Wilson:
"Oczywiście - jestem rozczarowany tym że nie udało się nam zdobyć punktów w klasyfikacji kierowców i straciliśmy szansę na trzecie z kolei zwycięstwo. Jednak nie opuszczamy Meksyku z pustymi rękami, a jest to bardzo ważne podczas długiego sezonu WRC."

  • Następną imprezą serialu WRC będzie Rajd Katalonii rozgrywany w Hiszpanii w dniach 24 - 26 marca 2006r..
  • Ford Focus WRC Marcusa Gronholma
     
     
    A to już wiesz?  WRC: Hirvonen czwarty w Portugalii
    Rajd Meksyku 2006
    - klasyfikacja generalna kierowców
  • 1. S. Loeb - Citroen 3:47:08.8

  • 2. P. Solberg - Subaru + 00:48.9

  • 3. M. Stohl - Peugeot + 04:39.1

  • 4. D. Sordo - Citroen + 05:27.7

  • 5. H. Solberg - Peugeot + 12:35.4

  • 6. G. MacHale - Ford + 16:02.3

  • 7. C. Atkinson - Subaru + 20:39.5

  • 8. M. Gronholm - Ford World Rally Team + 21:44.2
  •   

    Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy